29 Nisan 2012 Pazar

ŞİKAYETNAME (bu bir köşe yazıdır)



Tarsus Devlet Hastanesinde diş doktorluğu yapan Sayın Fethi AS Beyefendi! Bu kişinin adını buraya kadar taşımamın elbette dişe dokunur bir yanı var. Diş sorunu olanların uzun süredir dillerden düşürmediği kişi! Aslında sadece o değil; onun gibi bir iki kişi daha var konu edilen zira diğerlerinin isimlerini bilmiyorum; çünkü bizzat hastası olduğum kişi Fethi As'tır. Bir diş doktoru öncelikle hastalarına nasıl hitap edeceğine dikkat etmeli diyorum. Geçenlerde dişimi çektirmeye gittim hastalarla iletişiminde sorun olduğu apaçık belliydi. Üstünden çok geçmeden 2 gün önce bir yakınım yine dişini çektirmeye gidince hem kendisi hem diğer hastaların artık sabırlarının zorlandığını söyledi. Dişinin yarısının kırık olduğunu gören hasta, doğal olarak kapıyı çalıp da:
- Hocam bir şey sorabilir miyim? Dişimin yarısı kırık bir sorun var!
demesine karşılık:
-Yav, git başımdan bacım sinir etme beni burada şimdi seninle mi uğraşacağım!
cevabını aldığını bunun üzerine diğer hastaların da psikolojilerinin etkilendiğini ve aynı koridordaki diğer diş doktoruna muane olan bir hastanın anlatımına göre, dişine iğne yapılan hastanın yapılan bir iğne ile dişinin uyuşmaması üzerine:
-Hocam, bir iğne daha yapsanız, hala hissediyorum, ağrıyor!
demesine karşılık diğer doktorun:
- Off! Seninle mi uğraşacağım akşama kadar be! Yapamam iğne falan!
dediğini biliyoruz. Ve tabii ardından her iki hastanın da Sağlık Bakanlığı'na olanları şikayet ettiği haberini aldım. Şikayetin devamında neler yaşandı şimdilik bilmiyorum; ama diyorum ki ''Be hey kardeşim! Memnun değilsen yapma işini!'' Hayır nedir bu son günlerde statü ile egoyu tatmin etme yaygınlığı, anlam vermiş değilim. Oraya gelenler zaten canı burnunda insanlar, sen bir de üstüne üstlük aşağılayarak, bir doktora yakışmayan hitap şekliyle konuşursan bu halkı temelli soğutursun devlet hizmetinden ve mecburen özele yönelirler. Evet, bizzat bunu kendi ağızlarından duydum. Bu olanları birkaç kişiye anlattığımda çarenin özele gitmek olduğunu söylediler. İyi de hayır ben özele gitmek istemiyorum. Daha geçenlerde Medikal Park denen hastane yeni bir sabıka ile karşımıza çıkmadı mı? Üniversitede bir dönem aynı sırayı paylaştığım arkadaşım astım krizine girmişken, yer yok diyip bir oksijeni çok görerek ölümüne sebebiyet vermedi mi? Ben şimdi diş için bile olsa gittiğimde nereden bileyim bana zarar vermeyeceklerini?
Bunun yanında diğer bir sebebim de var haklı olarak! Ben devletin bana tanıdığı olanaktan yararlanıp, o hizmeti almak istiyorum. Buna mani olmaya kalkanların da lütfen peşini bırakmayalım diyorum. Lütfen sizler de böyle bir durumla karşılaştığınızda 24 saat evde düşünüp düşünüp uğradığınız haksızlık karşısında sinir sisteminiiz çökertmek yerine, hiç üşenmeyin bir gününüzü ayırın ve gerekli yerlere dilekçe yazıp, şikayet edin.
Özele gitme fikrinden daha zahmetli; fakat daha köklü bir çözüm olacaktır!
Nil KIZILIRMAK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.